به دنبال گزینش ملا اختر منصور به عنوان جاگزین ملاعمر در پست رهبری طالبان و مخالفت های درونی این گروه، هفته ی گذشته بخش قابل ملاحظه یی از طالبان، که با رهبری اختر منصور مخالف بودند، راه جدا کردند و در حالی که اختر منصور را قاتل ملاعمر و مزدور خواندند، ملا محمد رسول […]

 

به دنبال گزینش ملا اختر منصور به عنوان جاگزین ملاعمر در پست رهبری طالبان و مخالفت های درونی این گروه، هفته ی گذشته بخش قابل ملاحظه یی از طالبان، که با رهبری اختر منصور مخالف بودند، راه جدا کردند و در حالی که اختر منصور را قاتل ملاعمر و مزدور خواندند، ملا محمد رسول را به عنوان سرپرست و جاگزین ملاعمر برای خودشان اعلام کردند.

که پس از آن، گوشه و کناری از مناطق جنوب کشور، گواه درگیری های شدید بین افراد وابسته به ملااختر منصور و پیروان ملا محمد رسول بوده است. که سربریدن هفت غیر نظامی در زابل، هم زمان و هم مکان با این زدوخوردهایی بین مخالفان مسلح دولت رخ داده است.

به تازه گی گروه انشعابی طالبان که به ملا رسول بیعت کرده اند ادعا کردند، روز گذشته حمله ی انتحاری را در ولایت زابل بر یک نشست کلان افراد وابسته به ملا اختر منصور انجام دادند که بیش از ۷۵ تن آنان کشته و زخمی شده اند. هرچند گروه طالبان شاخه ی ملا منصوراین ادعا را رد کرده اند، مقامات محلی زابل اما، رخ داد یک حمله ی انتحاری طالبان در بین خودشان را تایید می کنند.