بیش از دو ماه از پیشنهادات کوتاه مدت کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به حکومت می گذرد. قرار این پیشنهادات که از ۱۱ مورد هفت مورد آن به تایید حکومت رسید، باید کمیته گزینش برای تعین کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی تشکیل می شد، اما تا این دم، از این کمیته خبری نیست. بر بنیاد گزارش […]

بیش از دو ماه از پیشنهادات کوتاه مدت کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به حکومت می گذرد. قرار این پیشنهادات که از ۱۱ مورد هفت مورد آن به تایید حکومت رسید، باید کمیته گزینش برای تعین کمیشنران جدید کمیسیون های انتخاباتی تشکیل می شد، اما تا این دم، از این کمیته خبری نیست.

بر بنیاد گزارش ها، فهرست اعضای کمیته گزینش، به اداره امور معرفی شده، اما تا هنوز رییس جمهور برای تایید این اعضا اقدام نکرده.

این در حالی است که تاخیر در تشکیل این کمیته و اصلاحات انتخاباتی، برگزاری انتخابات پارلمانی را که به دستور قانون اساسی، ماه ها قبل باید برگزار می شد، هرچه بیشتر به تعویق می اندازد.

بشیر عظیمی این موضوع را در برنامه سرنوشت با آقایان حسیب معترف، عضو فیفا، عبدالوحید فرزه یی، عضو شورای رهبری اتحاده حقوق دانان افغانستان، و نادرشاه بحر، غضو مجلس نمایندگان به بحث و بررسی گرفته است.

https://youtu.be/ZvfoPFzU5h8