به تازگی رییس جمهور از آذربایجان به ترکیه سفر کرده است. قرار است رییس جمهور در این سفر در عرصه های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با ترکیه موافقت نامه به امضا برساند. در سفر رییس جمهور به آذربایجان، دو تفاهم نامه همکاری با این کشور به امضا رسید. در سفر به  آذربایجان دو تفاهم نامه […]

به تازگی رییس جمهور از آذربایجان به ترکیه سفر کرده است. قرار است رییس جمهور در این سفر در عرصه های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با ترکیه موافقت نامه به امضا برساند. در سفر رییس جمهور به آذربایجان، دو تفاهم نامه همکاری با این کشور به امضا رسید. در سفر به  آذربایجان دو تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های کار و امور اجتماعی و همکاری‌های رسانه یی نیز به امضا رسیده است.

حکومت افغانستان و سیاست مداران کشور هرازگاهی از رسیدن به یک اجماع منطقه ای برای مبارزه با تروریستان و  چالش های منطقه ای در افغانستان صحبت می کنند و آن را کارساز می خوانند. دراین راستا و برای دست یابی به این هدف، حکومت و حدت ملی سیاست خارجی کشور را برای برقراری رابطه مشترک با همسایه ها و کشورهای بیرونی تبیین نموده و از آغاز دولت وحدت ملی به این سو، ما شاهد سفرهای متعدد رییس جمهور به کشورهای بیرونی هستیم.  به تازگی رییس جمهور از آذربایجان به ترکیه سفر کرده است. قرارر است رییس جمهور در این سفر تفاهم نامه های در عرص های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی به امضا برساند. رییس جمکهور

در این سفرها، با افغانستان تعهد همکاری داده می شود. و کشورهای مثل و چین و پاکستان و آمریکا برای گفت و گو های صلح با طالبان بین این گروه و دولت افغانستان میان جیگری می کنند و روسیه هم تروریسم را خطری برای خودش می داند و از ضرورت مقابله با آن می گوید.

درهمین حال، نماینده روسیه در امور افغانستان اعلام کرده که روسیه برای مبارزه با تهدید داعش، با طالبان رابطه برقرار کرده و روسیه با طالبان در امر مباره با داعش منافع مشترک دارد.

این موضوع چه تاثیری می تواند در روابط افغانستان و روسیه داشته باشد؟

با چنین دگرگونی هایی، اجماع منطقه ای و همکاری منطقه ای برای مبارزه با تهدید تروریزم، دست یافتنی است؟

بشیر عظیمی این موضوع را در برنامه سرنوشت با آقایان احمد سیر یزدانی، روزنامه نگار، سیدناصر موسوی، آگاه روابط بین الملل و علی اکبر جمشیدی، سناتور پیشین به بحث و گفت و گرفته است.