کابل امروز میزبان چهارمین دور نشست های چهارجانبه ی صلح کشور، با حضور نماینده گان افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا بود که اشتراک کننده گان این نشست، بر محور ادامه ی ره جویی شان برای صلح افغانستان گرد هم آمدند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ی کشور که با سخنرانی اش این نشست را […]

کابل امروز میزبان چهارمین دور نشست های چهارجانبه ی صلح کشور، با حضور نماینده گان افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا بود که اشتراک کننده گان این نشست، بر محور ادامه ی ره جویی شان برای صلح افغانستان گرد هم آمدند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ی کشور که با سخنرانی اش این نشست را گشایش بخشید، از تمام گروه های مخالف دولت خواست تا به روند صلح بپیوندند و نقش کشورهای همسایه و منطقه را در این راستا مهم خواند.

این در حالی ست که، همزمان با آغاز دور چهارم این نشست ها، ساختار و تشکیلات جدید شورای عالی صلح با ریاست سیداحمد گیلانی و معاونیت ارشد کریم خلیلی، تعیین شدند.

از سویی هم، نبرد میان نیروهای امنیتی و مخالفان، به باور مقام های امنیتی در نیمی از خاک کشور جریان دارد. با این همه، این که پیامد این فرایند چی ست؟ پی همین پرسش می گردیم با آقایان: سخی محمدی استاد دانشگاه، عبدالشکور سالنگی آگاه روابط و یعقوب رسولی استاد دانشگاه.