در حالی که گروه هماهنگی چهارجانبه پس از سومین نشست شان در اسلام آباد نقشه ی راه صلح افغانستان با طالبان را ترسیم کردند، معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع کشور می گوید، پیمان امنیتی با امریکا یا هر کشور دیگر، بهانه برای آشتی نکردن با هراس افگنان طالب نمی شود. آقای استانکزی که در نخستین […]

در حالی که گروه هماهنگی چهارجانبه پس از سومین نشست شان در اسلام آباد نقشه ی راه صلح افغانستان با طالبان را ترسیم کردند، معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع کشور می گوید، پیمان امنیتی با امریکا یا هر کشور دیگر، بهانه برای آشتی نکردن با هراس افگنان طالب نمی شود.

آقای استانکزی که در نخستین نشست کمیسیون تفاهم نامه ی افغانستان-ناتو و پیمان امنیتی با امریکا سخن می راند گفت، صلح با طالبان سبب بازنگری و تغییر در پیمان با امریکا می شود.

در همین حال، جان کمپل فرمانده عمومی ناتو در این نشست گفت، طالبان هیچ راهی به جز صلح ندارند و همکاری های امریکا با افغانستان طولانی مدت خواهد بود

با این همه اما، بیشترینه به این باورند که پس از امضای پیمان استراتژیک امنیتی با امریکا، اوضاع امنیتی نه تنها خوب نشده، بل بدتر از گذشته شده است.

این موضوع را دراین برنامه سرنوشت با آقایان؛ مولوی محی الدین منصف عضو مجلس سن، علی اکبر جمشیدی سناتور پیشین و ادریس عمرزاد کارشناس سیاسی به بحث و بررسی گرفته ایم.