حالا چند روزی است که شهر کندز دوباره پس از سه روز تصرف از سوی طالبان به دست نیروهای امنیتی افتاده و گزارش ها می رساند که هنوز در حومه های این شهر، درگیری با تروریستان جریان دارد. بنابه گزارش عفو بین الملل، طالبان در سه روز تسلط شان بر شهر، جرایم حقوق بشری مرتکب […]

حالا چند روزی است که شهر کندز دوباره پس از سه روز تصرف از سوی طالبان به دست نیروهای امنیتی افتاده و گزارش ها می رساند که هنوز در حومه های این شهر، درگیری با تروریستان جریان دارد.

بنابه گزارش عفو بین الملل، طالبان در سه روز تسلط شان بر شهر، جرایم حقوق بشری مرتکب شدند. از قتل و غارت گرفته تا تجاوز بر زنان. ریاست جمهوری نیز در اعلامیه ای ضمن تایید این موضوع گفته که برای علت یابی مسئله کندز، کمیسون حقیقت یاب می سازد.

سقوط یک بزرگ شهر در تاریخ این نظام بی سابقه است.

اما چه شد که با این همه کرو فر و با حضور هفت هزار نیروی امنیتی در شهر، تروریستان بتوانند بر شهر مسلط شوند و این همه جنایات در حق مردم روا دارند.

بشیر عظیمی این موضع را در برنامه سرنوشت با آقایان سید ناصر شاه بحر عضو مجلس نمایندگان، اسماعیل روشنگر استاد دانشگاه، نعیم نظری رییس شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر به بحث و بررسی گرفته است.