https://youtu.be/5bshWmopDsE داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی  دیروز در یک نشست خبری گفت که ما از تصمیم تازه امریکا مبنی بر باقی ماندن نیروهایش تا سال ۲۰۱۷ در افغانستان استقبال می کنیم و این تصمیم امریکا در راستای خواست مردم افغانستان صورت گرفته است . رییس اجرایی گفت که گروهای افراطی و تروریستی در […]

https://youtu.be/5bshWmopDsE

داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی  دیروز در یک نشست خبری گفت که ما از تصمیم تازه امریکا مبنی بر باقی ماندن نیروهایش تا سال ۲۰۱۷ در افغانستان استقبال می کنیم و این تصمیم امریکا در راستای خواست مردم افغانستان صورت گرفته است . رییس اجرایی گفت که گروهای افراطی و تروریستی در افغانستان، نسبت به گذشته خشِن تر و ظالم ترشده اند.

او در بخش دیگر سخنانش گفت که و اینکه سیاست آشتی جویانه دولت قبلی باعث تقویت طالبان شده حکومت وحدت ملی میراث سخت و دشواری را از گذشته گرفته است و درس ها و اشتباهات گذشته را که در روند صلح افغانستان بود مرور کردیم واین درس ها و اشتباهات دوباره تکرار نمی شود.

رئیس اجرایی دولت افغانستان، ضمن درخواست کمک از تمامی کشورها برای کمک به کابل در مقابله با تروریسم، اعلام کرد که افغانستان از کمک های روسیه به کابل در زمینه مبارزه با تروریسم استقبال می کند.

 

داکتر عبدالله تصریح کرد که در شرایط کنونی و برای بیرون شد از چالش های گوناگون، به یک همبستگی ملی نیاز داریم.

او در مورد موجودیت ستون پنجم در بدنه حکومت افغانستان گفت، نخست ما باید مشکل را شناسایی کنیم، بعد برای حل آن چاره سنجیده شود. داکترعبدالله در این مورد همچنان گفت که اکثرا اینگونه فکر می کنند که شاید تصمیم برای سقوط کندز، درمرکز (کابل) گرفته شده باشد، در حالی که چنین نیست.

بشیر عظیمی این موضوع را در این برنامه سرنوشت با آقایان محمد علی علی زاده، عضو مجلس نمایندگان و سید نقیب الله هاشمی، عضو شورای ولایتی کابل به بحث و گفت و گرفته است.