کمیسیون اصلاحات انتخاباتی که به منظور آوردن اصلاحات و رسایی ها  در قانون، نظام و ساختار انتخابات، چهار ماه پیش، طی یک فرمان تقنینی رییس جمهور غنی ایجاد شده است؛ به دنبال ارایه ی بسته ی پیشنهادی یازده ماده یی اش به حکومت، این بار فهرست نخستین اعضای کمیته ی گزینش را به معرفی گرفت. […]

کمیسیون اصلاحات انتخاباتی که به منظور آوردن اصلاحات و رسایی ها  در قانون، نظام و ساختار انتخابات، چهار ماه پیش، طی یک فرمان تقنینی رییس جمهور غنی ایجاد شده است؛ به دنبال ارایه ی بسته ی پیشنهادی یازده ماده یی اش به حکومت، این بار فهرست نخستین اعضای کمیته ی گزینش را به معرفی گرفت.

صدیق الله توحیدی معاون این کمیسیون می گوید که، تا کنون دادگاه عالی، کمیسیون های اصلاحات اداری، حقوق بشر و نظارت بر قانون اساسی، خبرنگاران، فعالان حقوق زن و جامعه ی مدنی، نماینده گان شان را برای عضویت در این کمیسیون معرفی کرده اند. که به گفته ی او، دین محمد گران، نادر هوتک، لطف الرحمان، فهیم دشتی، نعیم ایوب زاده، رزقا یفتلی و احمدضیا لنگری به ترتیب به عنوان نماینده گان این نهادها گزیده شده اند.

آقای توحیدی می افزاید؛ این فهرست نهایی نبوده و تغییر پذیر است و همچنان، کمیسیون اصلاحات انتخاباتی هم اکنون روی دگرگونی نظام انتخابات، بررسی حوزه های انتخاباتی و کمیته ی شفافیت کار می کند.