امروز پایتخت گواه دومین روز چهارمین نشست گروه به اضافه ی هفت که متشکل از ۲۰ کشور جنگ زده، فقیر و پسابحران است، با حضور وزرای این کشورها، سفرای مقیم کابل و اعضای جامعه ی مدنی می باشد. این گردهمایی به هدف همسویی دیدگاه ها و تبادل تجربیات تمام کشورهای عضو گروه هفت مثبت، برای […]

امروز پایتخت گواه دومین روز چهارمین نشست گروه به اضافه ی هفت که متشکل از ۲۰ کشور جنگ زده، فقیر و پسابحران است، با حضور وزرای این کشورها، سفرای مقیم کابل و اعضای جامعه ی مدنی می باشد.

این گردهمایی به هدف همسویی دیدگاه ها و تبادل تجربیات تمام کشورهای عضو گروه هفت مثبت، برای مبارزه ی مشترک در برابر بحران های سیاسی-توسعه یی ست و ایجاد هماهنگی میان کشورهای کمک کننده و کمگ گیرنده نیز، از مواد آجندای آن است.

گروه به علاوه ی هفت، در سال ۲۰۱۰ از سوی هفت کشور بحران زده و نادار دنیا به شمول افغانستان  با شعار وداع با بحران و استقبال از توسعه، در تیمور شرقی شکل گرفت که طی این مدت شمار اعضای آن به ۲۰ کشور رسیده و نشست های سالانه ی پیشینش را در کشورهای تیمور شرقی، سودان جنوبی، آی تی و توگو برگزار کرده است. آیا راه حل بحران افغانستان در متن گروه به اضافه ی هفت پیدا خواهد شد؟

بر محور همین پرسش بحث می کنیم با اقایان: سیدناصر موسوی عضو.جامعه مدنی.و عبدالشکور سالنگی آگاه سیاسی.