فراغت تابستانی اعضای مجلس نمایندگان کشور آغاز شد و نمایندگان، آرام آرام کوله بار سفر ۴۵ روزه شان را از پایتخت به سوی استان ها بستند. نشست هشتم دوره شانزدهم مجلس در حالی پایان یافت که به دلیل معلوم نشدن تاریخ برگزاری انتخابات شورای ملی، مدّت کاری این مجلس نیز یک سال دیگر تمدید شد […]

فراغت تابستانی اعضای مجلس نمایندگان کشور آغاز شد و نمایندگان، آرام آرام کوله بار سفر ۴۵ روزه شان را از پایتخت به سوی استان ها بستند. نشست هشتم دوره شانزدهم مجلس در حالی پایان یافت که به دلیل معلوم نشدن تاریخ برگزاری انتخابات شورای ملی، مدّت کاری این مجلس نیز یک سال دیگر تمدید شد و بگو مگوهایی در پیوند به عدم قانونی بودن این مجلس، در بین آگاهان و حتا اعضای مجلس سنا در فرایند است.

از سوی دیگر، با آن که تا حال هشت قانون از سوی اعضای مجلس به تصویب رسیده، دو قانون مهم و برجسته؛ قانون تحصیلات عالی و منع خشونت علیه زنان برای تصویب ایشان، تا حال در بی سرنوشتی به سر می برد. نماینده گان اما می گوینید؛ در این مدت هژده وزیر کابینه حکومت نیز از اعضای این مجلس رای اعتماد بدست آورده اند. سرپرستی وزارت دفاع، رییس دادگاه عالی، دادستان کل و چند پست دیگر نیز، همچون چالش های جدی هنوز پا بر جاست.

ظاهرا هدف از این تعطیل یک و نیم ماهه، دیدار وکلای مردم از استان های شان، دید و باز دید با موکلان و گوش فرادادن به جنجال های آن ها در این مدت است. بیشترینه اما، بر این باور اند که تعطیل نشست ‌های رسمی شورای ملی به معنای استراحت و سیر و سیاحت نمایندگان است و نماینده گانی هم استند که به جای سرزدن به موکلان و ولایات شان، به سفرهای خارجی می پردازند.