حکمت خلی کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجۀ کشور، از نشست چهارجانبه یی که دور نخستش دی روز در پاکستان برگزار شد، به عنوان نقشه ی راه صلح یاد کرده و گفت، تا برگزاری دور پسین این نشست که میزبان آن کابل است، طرف های دخیل تلاش های نهایی شان را برای بررسی فرصت ها […]

حکمت خلی کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجۀ کشور، از نشست چهارجانبه یی که دور نخستش دی روز در پاکستان برگزار شد، به عنوان نقشه ی راه صلح یاد کرده و گفت، تا برگزاری دور پسین این نشست که میزبان آن کابل است، طرف های دخیل تلاش های نهایی شان را برای بررسی فرصت ها و چالش های روند صلح دولت با هراس افگنان طالب انجام خواهند داد.

آقای کرزی که در نشست خبری گزارش دهی از دور نخست این اجلاس ساعتی پیش سخن می راند گفت، هدف این نشست ها آوردن صلح پایدار در کشور و منطقه، با رهبری تام دولت و مردم افغانستان است، که امیدوار است، پایانش آغاز گفت و گوهای رو در روی دولت با مخالفانش باشد.

در این حال اما، تفاوت دیدگاه های بارز و برجسته بین دو ضلع مهم این مربع؛ دولت های افغانستان و پاکستان در قبال چه گونه گی این نشست ها و حتا روند صلح وجود دارد.

واکاوی این بحث با علی اخلاقی عضو مجلس نمایندگان، سخی محمدی آگاه روابط بین الملل و حفیظ بارکزی رییس شورای ژورنالستان افغانستان.