ضمیر کابلوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته است که در حال حاضر نباید آغاز مذاکرات مستقیم بین طالبان و حکومت افغانستان را انتظار کشید. نماینده ویژه ولادی میر پوتین در امور افغانستان، در گفت و گو با انترفکس روسی گفته است، تا زمانی که طالبان خود به میز مذاکره […]

ضمیر کابلوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته است که در حال حاضر نباید آغاز مذاکرات مستقیم بین طالبان و حکومت افغانستان را انتظار کشید.

نماینده ویژه ولادی میر پوتین در امور افغانستان، در گفت و گو با انترفکس روسی گفته است، تا زمانی که طالبان خود به میز مذاکره حاضر نشوند؛ هرگونه نشست و گفتگو بدون حضور طالبان نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان، بر این باور است که مذاکرات صلح افغانستان به زودی آغاز نخواهد شد.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که گروه هماهنگی چهارجانبه نقشه راه صلح، به منظور کشانیدن پای طالبان به میز گفت و گوهای صلح  با حضور نمایندگان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین تاکنون سه نشست در کابل و اسلام آباد داشته اند.

این موضوع با دکتر عبداللطیف نظری؛ استاد روابط بین الملل در دانشگاه و خلیل الرحمان سروری؛ استاد دانشگاه کابل و کارشناس سیاسی به بحث و بررسی گرفته شده است.