در پی سرو صداها مبنی بر وجود سربازان زیاد خیالی در رسته های امنیتی و پس روی پرسش برانگیز نیروهای امنیتی از ولسوالی های موسا قلعه و نوزاد هلمند؛ که مسوولین عقب نشینی تاکتیکی قلمدادش کرده بودند، اکنون فرمانده امنیه ی ولسوالی سنگین این ولایت، با سی منسوب پولیس دیگر به گمان همکاری با طالبان […]

در پی سرو صداها مبنی بر وجود سربازان زیاد خیالی در رسته های امنیتی و پس روی پرسش برانگیز نیروهای امنیتی از ولسوالی های موسا قلعه و نوزاد هلمند؛ که مسوولین عقب نشینی تاکتیکی قلمدادش کرده بودند، اکنون فرمانده امنیه ی ولسوالی سنگین این ولایت، با سی منسوب پولیس دیگر به گمان همکاری با طالبان دستگیر شده است.

گفتنی ست ارتش ملی و مشاوران امریکایی، محمد نبی سرپرست فرماندهی امنیه ی ولسوالی سنگین را با سی پولیس در حالی دیدند، که مهمات و اسلحه شان را به هراس افگنان طالب داده و ولسوالی را تدریجا به دشمن تسلیم می کنند.

این در حالی ست که، ادامه ی جنگ در آستانه ی گفت و گوهای صلح، کمبود تجهیزات و اکمالات نظامی، شگاف های درونی و نا هماهنگی در رهبری نیروهای امنیتی، از نگرانی های عمده در پیوند به سرنوشت امنیت کشور اند.

کاوش این بحث با آقایان: محمد حسین کوهستانی آگاه سیاسی-نظامی، عزیز احمد حنیف نویسنده و پژوهشگر و سید قاسم فکرت استاد دانشگاه.