رهبران حکومت وحدت ملی می‌گویند، تا میانه فصل تابستان و خزان سال آینده خورشیدی، انتخابات پارلمانی و شوراهای استانی برگزار می شود. پس از پایان کار کمیسیون ویژه اصلاح نظام انتخاباتی و آغازبه کار کمیته گزینش این کمیسیون، حکومت وحدت ملی اعلام کرده  که انتخابات پارلمانی در میان فصل های تابستان و خزان سال آینده […]

رهبران حکومت وحدت ملی می‌گویند، تا میانه فصل تابستان و خزان سال آینده خورشیدی، انتخابات پارلمانی و شوراهای استانی برگزار می شود.

پس از پایان کار کمیسیون ویژه اصلاح نظام انتخاباتی و آغازبه کار کمیته گزینش این کمیسیون، حکومت وحدت ملی اعلام کرده  که انتخابات پارلمانی در میان فصل های تابستان و خزان سال آینده برگزارخواهد شد.

سرور دانش معاون دوم رییس جمهور،  با ابراز این مطلب می‌گوید که انتخابات مجلس نمایندگان در سال آینده به گونه قطعی از سوی کمیشنران جدید کمیسیون انتخابات برگزار خواهد شد. معاون دوم رییس جمهور غنی گفته است که حکومت وحدت ملی، در جهت برگزرای انتخابات پارلمانی از هیچ گونه سعی و تلاش فروگزار نخواهد شد.

در همین حال، شورای حراست و ثبات با تاکید به برگزاری انتخابات پارلمانی و انتقاد از حکومت وحدت ملی، می‌گوید ه حکومت وحدت ملی باید زمینه برگزاری یک انتخابات شفاف را تا سال آینده فراهم کند. اما این شوار می گوید، به دو دلیل انتخابات نمی تواند در زمان تعین شده آن برگزار شود؛  اول طولانی شدن زمان اعلام نتایج انتخابات و دوم بالا رفتن میزان نا امنی ها و تشدید حملات طالبان در فصل های تعین شده برای انتخابات.

ذوالفقار امید؛ رییس حزب کار و توسعه

رحمت الله صالحی؛ عضو بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان

و عبدالناصر شفیق؛ استاد دانشگاه