https://www.youtube.com/watch?v=YR-WqZhepJU درحالی که خوش بینی های زیادی برای رسیدن حکومت افغانستان و طالبان به صلح وجود دارد، ظهور گروه تازه ای بنام داعش در کشور، نگرانی های زیادی را در سطح افغانستان و حتا کشورهای منطقه و جهان خلق کرده است. محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور پس از بازگشت از نشست های سران کشور […]

https://www.youtube.com/watch?v=YR-WqZhepJU

درحالی که خوش بینی های زیادی برای رسیدن حکومت افغانستان و طالبان به صلح وجود دارد، ظهور گروه تازه ای بنام داعش در کشور، نگرانی های زیادی را در سطح افغانستان و حتا کشورهای منطقه و جهان خلق کرده است.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور پس از بازگشت از نشست های سران کشور های عضو گروه بریکس و سازمان همکاری های شانگهای به کابل، گفت که این کشور ها باید خطر داعش را جدی بگیرند.

به باور رییس جمهور غنی، حکومت های منطقه در جهت مبارزه علیه گروه تندرو دولت اسلامی آهسته عمل می کنند و مبارزه علیه داعش نیازمند اقدام مشترک است.

او با اشاره به سخنان تازه رئیس جمهور روسیه که گفته است داعش شاخه هایش را در افغانستان گسترش داده افزود که شورشیان داعش از دیگر کشور ها به افغانستان می آیند.

رییس جمهور گفتگوی های مستقیم صلح با نمایندگان طالبان را که هفته گذشته انجام شد، دستاورد بزرگی طی چهارده سال اخیر خواند.

با این همه، بسیاری می پرسند، وقتا که خطر داعش این همه جدی باشد، این گفت و گوها صلح با طالبان را کم رنگ نمی کند؟

 

بشیر عظیمی این موضوع را در این برنامه سرنوشت با  آقایان عزیز حنیف، نویسنده و پژوهشگر، دوکتور صادق باقری و نورالله راغی استادان دانشگاه، به بحث و بررسی گرفته است.