شام دی روز، گواه دیدار ویدیویی رهبران دولت وحدت ملی با سران نظامی دولت آمریکا بود. در این کنفرانس، محمد اشرف غنی رییس جمهوری، عبدالله عبدالله رییس اجرایی، معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع و چندتن دیگر از طرف افغانستان، اشتون کارتر وزیر دفاع، ژنرال لویید هاتسن فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا و چند تن دیگر از […]

شام دی روز، گواه دیدار ویدیویی رهبران دولت وحدت ملی با سران نظامی دولت آمریکا بود. در این کنفرانس، محمد اشرف غنی رییس جمهوری، عبدالله عبدالله رییس اجرایی، معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع و چندتن دیگر از طرف افغانستان، اشتون کارتر وزیر دفاع، ژنرال لویید هاتسن فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا و چند تن دیگر از جانب امریکا حضور داشتند.

در خبرنامه ی ریاست جمهوری آمده است، که در این گفت و گو هردو طرف در مورد بالا بردن ظرفیت های نیروهای امنیتی، برنامه های اصلاحی- و انکشافی امنیتی افغانستان با استفاده از تجربه های گذشته صحبت کرده اند.

این در حالی ست که، در این پسین ها، بیشتر مردم، آگاهان و بسیاری از اعضای مجلس کشور، امریکا را به نداشتن راست رویی در قبال بحث صلح و جنگ و تجهیز و اکمال نیروهای امنیتی کشور متهم می کنند.

واکاوی این بحث با محمد علی علی زاده عضو مجلس، معین معین آگاه سیاسی و محمد حسین جعفری دبیر کل حزب رفاه ملی