امنیت ولایت های شمالی به طور بی سابقه ای با آغاز سال جاری بد شده است. تا آن جا که ما یک ماه پیش شاهد سقوط یک بزرگ شهر، شهر کندز، به دست طالبان بودیم. سقوط این شهر که سه روز در کنترول طابان باقی ماند، در تاریخ این نظام بی سابقه است. سقوط این […]

امنیت ولایت های شمالی به طور بی سابقه ای با آغاز سال جاری بد شده است. تا آن جا که ما یک ماه پیش شاهد سقوط یک بزرگ شهر، شهر کندز، به دست طالبان بودیم. سقوط این شهر که سه روز در کنترول طابان باقی ماند، در تاریخ این نظام بی سابقه است.

سقوط این شهر در حالی صورت گرفت که تعداد نیروهای امنیتی مستقر در این شهر و و امکانات و تجهیزات شان به مراتب از تعداد مهاجمان طالبان بر این شهر، بیش بود. این باعث شده تا بازار شایعه گرم شود که گویا در سقوط کندز، معامله ای در کار بوده است.

به تازگی هیات حقیقت یاب سقوط کندز، گزارش دوصد صفحه ای اش را به حکومت تحویل داده است. قرار بود دیروز نه عقرب این کمیسیون یافته های شان را طی کنفرانسی با مطبوعات شریک سازد، اما این کنفرانس لغو شده است.

بشیر عظیمی این موضوع را دراین برنامه سرنوشت با بانو فتانه گیلانی کارشناس سیاسی، ذوالفقار امید رییس حزب کار و توسعه و جنرال زلمی وردک کارشناس نظامی به بحث و بررسی گرفته است.

 

https://youtu.be/–3VqTvzSAY