کمیسیون اصلاحات اتخاباتی، به منظور اصلاح نظام انتخاباتی در متن توافق نامه سیاسی تشکیل حکومت  وحدت ملی آمده که کار اصلی آن تمرکز بالای نظامی انتخاباتی و اصلاحات در کمیسیون انتخابات است. کمیته گزینش در بدنه کمیسیون اصلاح نظامی انتخاباتی، به منظور گزینش کمیشنران کمیسیون‌های مربوط ایجاد شده است. تشکیل کمیته گزینش از جمله ده […]

کمیسیون اصلاحات اتخاباتی، به منظور اصلاح نظام انتخاباتی در متن توافق نامه سیاسی تشکیل حکومت  وحدت ملی آمده که کار اصلی آن تمرکز بالای نظامی انتخاباتی و اصلاحات در کمیسیون انتخابات است.

کمیته گزینش در بدنه کمیسیون اصلاح نظامی انتخاباتی، به منظور گزینش کمیشنران کمیسیون‌های مربوط ایجاد شده است.

تشکیل کمیته گزینش از جمله ده ماده بسته پیشنهادی کمیسیون اصلاحات انتخاباتی بود که بعد از سپردن آن به رئیس جمهور، مورد تایید قرار گرفت. این کمیته وظیفه دارد تا  افراد را برای پست کمیشنرهای دو کمیسیون انتخاباتی، گزین  و فهرست  افراد واجد شرایط را به رئیس جمهور بفرستد.

این کمیته هفت عضو دارد و هرعضو آن بر اساس مندرجات قانون وفرمان تقنینی کارشان تکمیل شده تمام شرایط قانونی را پوره کرده و آغاز به کار کردند. اما، در همین حال مجلس نماینده‌گان از آغاز به کار این کمیته، رضایت ندارند و ایجاد این کمیته را غیر قانونی می خوانند.

برای بحث بیشتر روی موضوع، این جا در استدیو، آقایان

محمد علی علی زاده؛ عضو مجلس نماینده‌گان

عبدالوحید فرزه‌یی؛ حقوق دان

شاه محمود مل؛ عضو فیفا

را با خود داریم.