نیویارک تایمز گزارش داده است که علی ‌رغم اجرای تحریم‌ های کامل نفتی آمریکا علیه ایران، صادرات نفت ایران همچنان ادامه یافته است. به گزارش نیویارک تایمز، چین و برخی کشورها در شرق مدیترانه از ماه می امسال “از دوازده نفتکش، نفت وارد کرده ‌اند.” نیویارک تایمز نوشته، این تحقیق را با بررسی مدارک نفتکش‌ […]

نیویارک تایمز گزارش داده است که علی ‌رغم اجرای تحریم‌ های کامل نفتی آمریکا علیه ایران، صادرات نفت ایران همچنان ادامه یافته است.

به گزارش نیویارک تایمز، چین و برخی کشورها در شرق مدیترانه از ماه می امسال “از دوازده نفتکش، نفت وارد کرده ‌اند.” نیویارک تایمز نوشته، این تحقیق را با بررسی مدارک نفتکش‌ های ایرانی و رهگیری ماهواره ‌ای آنان به دست آورده که شامل نقشه ‌ای مسیر تردد و زمان تردد آنها نیز می ‌شود. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از ماه نوامبر دوهزار و هژده تحریم نفتی ایران را به اجرا گذاشت و اعلام کرد که به دنبال به صفر رساندن درآمدهای نفتی ایران است. اما حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفته بود، آمریکا نخواهد توانست به تهدید خود برای قطع صادرات نفت ایران عمل کند و “ممانعت از صادرات نفت و به صفر رساندن آن را فکر و تصمیم نادرست آمریکایی ‌خوانده و گفته بود که در ماه ‌های آینده آمریکایی ها خواهند دید که ایران به صادرات نفت خود ادامه می ‌دهد.