قرار نشست همکارهای اقتصادی منطقه ای یا ریکا روز پنجشنبه هفته جاری در کابل برگزار شود. وزارت خارجه می گوید که در این نشست بسته های اقتصادی منطقه ای به گونه ارایه خواهد خواهد شد که زمینه های تطبیق داشته باشد. نشست ریکا ششم یا نشست همکاری های اقتصادی منطقه ای در روز های پنجشنبه […]

قرار نشست همکارهای اقتصادی منطقه ای یا ریکا روز پنجشنبه هفته جاری در کابل برگزار شود. وزارت خارجه می گوید که در این نشست بسته های اقتصادی منطقه ای به گونه ارایه خواهد خواهد شد که زمینه های تطبیق داشته باشد.

نشست ریکا ششم یا نشست همکاری های اقتصادی منطقه ای در روز های پنجشنبه و جمعه همین هفته به میزبانی افغانستان در کابل برگزار می شود. قرار است در این نشست نمایندگان ۳۰ کشور و ۴۰ سازمان بین المللی اشتراک کنند.

وحیدالله ویسی مسوول همکارهای اقتصادی وزارت امور خارجه کشور می گوید که در نشست ششم ریکا، افغانستان تلاش خواهد کرد بر آن دسته از پروژه های اقتصادی متمرکز باشد که قابلیت تطبیق دارد.

وزارت خارجه بر سیستم نظارتی ای تأکید دارد که بر پروژه های اقتصادی که در نشست ریکا روی آن بحث می شود، نظارت کرده بتواند.

با این همه وزیر خارجه هند در این نشست اشتراک نخواهد کرد. شماری از آگاهان اشتراک نکردن این مقام هندی را کم علاقه شدن هند در روابط خود با افغانستان می دانند.

اما مسوول همکاری های اقتصادی وزارت خارجه می گوید که وزیر خارجه هند بنا بر مصروفیتی که دارد نمی تواند در نشست ریکا اشتراک کند و به جای آن، معاون وزارت خارجه هند اشتراک خواهد کرد.

در نشست ریکا ششم به اضافه دیدار نمایندگان کشورهای اشتراک کننده، نمایندگان بخش خصوصی نیز با هم دیدار و گفتگو خواهند کرد. محور این دیدار تقویت اقتصاد کشورهای منطقه به ویژه افغانستان، هند، پاکستان و کشورهای آسیای میانه خواهد بود.