جنگ میان گروهی میان دو گروه متخاصم طالبان از سه روز بدین سو در ولایت غزنی ادامه دارد. مسوولان محلی ولایت غزنی می گویند که طرفداران ملارسول وملا اختر منصور در ولسوالی ناوه این ولایت باهم در جنگ اند و ملارسول بر ضد طرفداران ملا اختر منصور اعلام جهاد کرده است. مسوولان محلی ولایت غزنی […]

جنگ میان گروهی میان دو گروه متخاصم طالبان از سه روز بدین سو در ولایت غزنی ادامه دارد. مسوولان محلی ولایت غزنی می گویند که طرفداران ملارسول وملا اختر منصور در ولسوالی ناوه این ولایت باهم در جنگ اند و ملارسول بر ضد طرفداران ملا اختر منصور اعلام جهاد کرده است. مسوولان محلی ولایت غزنی تایید کرده اند که در این درگیری های حدود پنجاه تن از هر دو طرف کشته شده اند.

پس از مرگ ملاعمر و روی کار آمدن ملا اختر محمد منصور اختلاف های شدید میان گروه طالبان به وجود آمده است و اکنون این گروه به سه بخش تقسیم شده اند؛ طرفداران ملااخترمحمد منصور طرفداران ملارسول و به تازگی هم طرفدارن عبید الله هنر روی صنحه آمده اند.

شماری از آگاهان نظامی می گویند که در عقب این جنگ استخبارات منطقه برای ادامه جنگ نیابتی در کشور دست دارند. عتیق الله امرخیل آگاه نظامی می گوید که حکومت نتوانسته است با استفاده از این مخاصمت های طالبان برای سرکوب کردن آن ها استفاده کند

مسولان محلی ولایت غزنی می گویند که در در گیری میان گروهای طالبان چندین ذخیرگاه جنگ افزار و مرکز های طرح فعالیت های تروریستی هر دو گروه در ولسوالی ناوه این ولایت تخریب شده است.