رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که کمیسیون ویژه بررسی نامزدان متهم به عضویت یا فرماندهی گروه‌های مسلح غیر قانونی، بیست و پنج نامزد مجلس نمایندگان را از فهرست نهایی نامزدان حذف کرده است. رییس کمیسیون شکایات انتخابات گفته است که تاکنون دوصد و سی شکایت مربوط به کمیسیون بررسی شده است. درهمین حال، کمیسیون مستقل […]

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که کمیسیون ویژه بررسی نامزدان متهم به عضویت یا فرماندهی گروه‌های مسلح غیر قانونی، بیست و پنج نامزد مجلس نمایندگان را از فهرست نهایی نامزدان حذف کرده است. رییس کمیسیون شکایات انتخابات گفته است که تاکنون دوصد و سی شکایت مربوط به کمیسیون بررسی شده است. درهمین حال، کمیسیون مستقل انتخابات از کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌خواهد تا لیست نهایی نامزدان مجلس نمایندگان را تا فردا برای اعلام به آنان بفرستد.

از چندی به این سو کمیسیون ویژه بررسی نامزدان متهم به عضویت یا فرماندهی گروه‌های مسلح غیر قانونی ایجاد شده تا شکایات پیرامون نامزدان در این زمینه را بررسی کند. رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، مسوولیت ریاست کمیسیون ویژه بررسی نامزدان متهم به عضویت یا فرماندهی گروه‌های مسلح غیر قانونی را به عهده دارد. اعضای آن نمایند‌گان وزارت امور داخله، وزارت دفاع ملی، ریاست عمومی امنیت ملی و اداره ارگان‌های محلی استند. رییس کمیسیون شکایات در صفحه فیسبوکش نوشته است که تاکنون دوصد و سی شکایت مربوط به کمیسیون بررسی شده و در نتیجه بیست و پنج نامزد انتخابات مجلس نمایندگان از لیست حذف شده اند.

درهمین حال، کمیسیون مستقل انتخابات از کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌خواهد تا لیست نهایی نامزدان مجلس نمایندگان را تا فردا برای اعلام به آنان بفرستد. بر اساس تقویم انتخابات، قرار بر این بود تا فهرست نهایی نامزدان این انتخابات دوازدهم اسد از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شود. سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید که، کمیسیون شکایات انتخاباتی باید دو روز قبل فهرست نهایی را برای اعلام به آنان می فرستاد. وی از کمیسیون شکایات انتخاباتی می خواهد تا فهرست نهایی را تا فردا به آنان بفرستد. بر اساس قانون انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات فهرست ابتدایی را به کمیسیون شکایات می‌فرستد و کمیسیون شکایات پس از بررسی‌ها این لیست را نهایی می کند.

آنچه در تقویم انتخابات درج شده لیست ابتدایی باید در هفتم سرطان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به کمیسیون شکایات می رسید، اما رییس این کمیسیون شکایات انتخاباتی روز پنجشنبه به رسانه ‌ها گفته که کمیسیون مستقل انتخابات با چند روز تاخیر لیست ابتدایی را اعلام کرد.

به گفته وی، رسیدگی به شکایات زمانگیر بوده و در هفته پیش رو این لیست برای اعلام به کمیسیون انتخابات فرستاده خواهد شد.

در همین حال، شماری از نهادهای ناظر انتخابات، کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی را به نقض تقویم انتخاباتی متهم می‌کنند.