حکومت وحدت ملی می گوید که به هدف اشتراک در نشست بروکسل آمادگی های لازم گرفته شده است. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با خوشبینی از آمادگی های حکومت به هدف اشتراک در نشست بروکسل ابراز امید واری می کند که جامعه جهانی حمایت خود را در راستای خودکفایی اقتصادی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ […]

حکومت وحدت ملی می گوید که به هدف اشتراک در نشست بروکسل آمادگی های لازم گرفته شده است. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با خوشبینی از آمادگی های حکومت به هدف اشتراک در نشست بروکسل ابراز امید واری می کند که جامعه جهانی حمایت خود را در راستای خودکفایی اقتصادی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ اعلام کند.

ظاهرن آمادگی های حکومت برای اشتراک در نشست بروکسل، تکمیل شده است و اولویت هایی که از سوی جامعه جهانی برای حکومت تعیین شده بود تا حد زیادی تکمیل شده است. مبارزه علیه فساد اداری، آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی، حکومتداری خوب، شفافیت در عواید گمرکات، آوردن اصلاحات در سیستم قضایی و رسیدگی به مشکلات مهاجران از جمله اولویت های مهم جامعه جهانی در کار چگونگی ادامه کمک ها به افغانستان خوانده شده است.

حکومت وحدت ملی می‌کوشد پیش از برگزاری نشست بروکسل، همکاری‌های منطقه‌ای را در بخش‌های اقتصادی و سهولت‌های ترانزیتی به‌دست آورد. خیرالله آزاد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید که حکومت آمادگی های لازم و طرح های لازم را به منظور خود کفایی اقتصادی کشور به جامعه جهانی پیشکش خواهدکرد و انتظار می رود که با این طرح ها جامعه جهانی افغانستان را تا سال ۲۰۲۰ میلادی همکاری کند.

هرچند حکومت می گوید که اولویت های سپرده شده از سوی جامعه جهانی را عملی کرده است، اما آگاهان سیاسی می گویند که طرح حکومت برای آوردن اصلاحات بیشتر شکل نمایشی دارد. دیده شود که جامعه جهانی در نشست بروکسل همانند نسشت وارسا کمک هایش در راستای خودکفایی اقتصادی افغانستان دوام خواهد داد یاخیر.