وزارت امور خارجه کشور از انتقال ۱۹۷ زندانی، از بازداشتگاه های ایران به کشور خبر می دهد. خیرالله آزاد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور می گوید که این زندانیان در چهارچوب توافق نامه انتقال محکومین به حبس میان افغانستان و ایران صورت گرفته است. درپی رایزنی‌های ایران و افغانستان درباره چگونگی انتقال محکومین دو […]

وزارت امور خارجه کشور از انتقال ۱۹۷ زندانی، از بازداشتگاه های ایران به کشور خبر می دهد. خیرالله آزاد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور می گوید که این زندانیان در چهارچوب توافق نامه انتقال محکومین به حبس میان افغانستان و ایران صورت گرفته است.

درپی رایزنی‌های ایران و افغانستان درباره چگونگی انتقال محکومین دو کشور، روز (پنجشنبه ۲۵سنبله/شهریور) ۱۹۷ زندانی افغانستان از زندان های ایران به این کشور منتقل شدند. وزارت امور خارجه می گوید: این زندانیان که به اتهام قاچاق و حمل مواد مخدر در زندان های ایران محبوس بودند، در چهار چوب توافق نامه انتقال محکومین بین دو کشور به افغانستان منتقل شده اند. خیرالله آزاد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور می گوید که انتقال زندانیان برای سپری کردن مدت باقی مانده حبس به کشورشان به درخواست خود و خانواده های زندانیان صورت می گیرد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید که از این میان نزدیک به سی زندانی که در پیوند به قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در نتیجه تلاش های رهبری دولت افغانستان حکم اعدام شان به حبس تقلیل داده شده است و متباقی زندان را در افغانستان سپری می کنند.

درحالی مقام های حکومت افغانستان رضایت زندانی را شرط اساسی در کار انتقال وی به زندان های کشور عنوان می کنند که به گفته مقام های ایرانی شماری زیادی از اتباع افغانستان حاضر نیستند تا حبس باقی مانده را در زندان های کشورشان سپری کنند.