توماس وِست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان سفر منطقه‌ای خود را آغاز کرده‌است. آقای وست گفت که در این سفر پیرامون وضعیت جاری درافغانستان به کشورهای پاکستان، امارت متحده عربی، قطر و عربستان سعودی سفر و با مقا‌‌م‌های این کشور گفت‌وگو خواهد کرد. در ادامه‌ی نگرانی‌‌های جهانی از اوضاع کنونی افغانستان، توماس وِست، نماینده‌ […]

توماس وِست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان سفر منطقه‌ای خود را آغاز کرده‌است. آقای وست گفت که در این سفر پیرامون وضعیت جاری درافغانستان به کشورهای پاکستان، امارت متحده عربی، قطر و عربستان سعودی سفر و با مقا‌‌م‌های این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

در ادامه‌ی نگرانی‌‌های جهانی از اوضاع کنونی افغانستان، توماس وِست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان در صفحه اجتماعی ایکس خویش ازآغاز سفر دوره‌ای‌ به ‌هدف بحث در مورد افغانستان، به کشورهای پاکستان، امارت متحده عربی، قطر و عربستان سعودی خبر داده‌است. وی هدف از این سفرش را ملاقات با شرکای کلیدی امریکا و بحث روی مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بشری افغانستان عنوان کرد. وست تصریح کرده که این سفرش تا ۱۵ دسامبرادامه خواهد داشت: ″مشتاقانه منتظر ملاقات با شرکای کلیدی خود هستم تا در مورد منافع مشترک امنیتی، حفاظت از پناهندگان و اسکان مجدد، نیازهای بشردوستانه، حقوق بشر و مسائل اقتصادی گفت‌وگو کنم.″

دراین حال، برخی از کارشناسان سیاسی می‌گویند که این گونه سفرها در راستای تأمین منافع کشور های غرب است و می‌افزایند که مقام‌‌های حکومت سرپرست باید مشکلات مردم را از طریق مذاکرات حل‌وفصل کنند.

توماس وست در حالی از سفرش به پاکستان و چند کشور دیگر خبر می‌دهد که پیشتر هیأت امریکایی به‌شمول جولیتا والس نویس، معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور پناهندگان در سفری به اسلام‌آباد با مقام‌های پاکستانی در مورد پناه‌جویان افغانستان گفت‌وگو کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv