زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و هیأت طالبان روز شنبه گفتگوهای صلح را در قطر از سر گرفتند. وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که روند تازه گفتگوها میان آمریکا و طالبان در قطر، ادامه مذاکرات پیشین بین “دو طرف” نیست. سخنگوی وزارت دولت در امور صلح می گوید که در این […]

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و هیأت طالبان روز شنبه گفتگوهای صلح را در قطر از سر گرفتند.

وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که روند تازه گفتگوها میان آمریکا و طالبان در قطر، ادامه مذاکرات پیشین بین “دو طرف” نیست. سخنگوی وزارت دولت در امور صلح می گوید که در این دور مذاکرات میان آمریکا و طالبان روی آتش‌بس و مخفیگاه‌های طالبان در پاکستان تمرکز بیشتر صورت می‌گیرد.

وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که سند قبلی میان آمریکا و طالبان در مورد صلح ملغا است و حالا میان دو طرف مرحله تازه گفتگوها در قطر آغاز شده است.

ناجیه انوری سخنگوی این وزارت می گوید که پیشرفت‌های نه مرحله مذاکرات میان آمریکا و طالبان حدو سه ماه پیش از سوی دونالد ترمپ رییس جمهور آمریکا باطل شده و قابل پذیرش نیست.

به گفته وی، آتش‌بس و مخفیگاه‌های طالبان در پاکستان اولین مورد بحث در مرحله تازه گفتگوها میان آمریکا و طالبان خواهد بود.

گفتگوهای صلح میان زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و طالبان روز شنبه در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته شده است. یک عضو تیم مذاکراتی آقای خلیلزاد به رسانه ها گفته است که تمرکز دو طرف بر کاهش خشونت‌ها است که می‌تواند زمینه را برای آتش‌بس و گفتگو میان افغانستانی ها فراهم کند.

زلمی خلیلزاد پیش از آن که مذاکرات صلح با طالبان را در قطر ازسر گیرد، با مقام‌ ها و چهره‌های سیاسی افغانستان در کابل گفتگو کرد.

درهمین حال، شماری از اعضای شورای عالی صلح می گویند که ممکن توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان به زودی امضا شود.

گفتگوهای صلح میان آمریکا و طالبان حدود سه ماه پیش در پی حمله انتحاری که در ساحه شش درک شهر کابل انجام شد و طالبان مسوولیت آن را پذیرفتند از سوی دونالد ترمپ رییس جمهوری آمریکا لغو اعلام شد.