قرار است روند انتقال مواد انتخاباتی به ولایت های کشور سر از فردا آغاز شود. یکی از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که کارمندان این اداره مصروف بسته ‌بندی مواد حساس و غیرحساس انتخاباتی استند تا برای انتقال به ولایت ها آماده باشند. عبدالعزیز ابراهیمی، یکی از سخنگویان این کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه […]

قرار است روند انتقال مواد انتخاباتی به ولایت های کشور سر از فردا آغاز شود. یکی از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که کارمندان این اداره مصروف بسته ‌بندی مواد حساس و غیرحساس انتخاباتی استند تا برای انتقال به ولایت ها آماده باشند.

عبدالعزیز ابراهیمی، یکی از سخنگویان این کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفته است که کارمندان این اداره مصروف بسته ‌بندی مواد حساس و غیرحساس انتخاباتی استند تا برای انتقال به ولایت ها آماده باشند. آقای ابراهیمی افزوده است که این مواد شامل اوراق رای ‌دهی، فورم نتایج آرا، رنگ انگشتان و دستگاه‌ های بایومتریک است.

به گفته وی قرار است که فردا روز جمعه روند انتقال مواد حساس و غیرحساس از طریق زمین و هوا با تشریک تامین امنیت نهادهای امنیتی آغاز شود.

وی می گوید که، احتمال دارد که تا بیست و سه ولایت مواد انتخاباتی از طریق زمین و در متباقی ولایت ها از طریق هوا منتقل شود.

بر اساس تقویم انتخابات ریاست جمهوری، روند انتقال مواد انتخاباتی از مرکز به دفترهای ولایتی کمیسیون چهارده روز را در بر می ‌گیرد و قرار است که به تاریخ بیست و دو سنبله پایان بیابد.

ارگان های امنیتی نیز از آمادگی برای انتقال مواد انتخاباتی به ولایت ها خبر داده اند. سرپرست وزارت داخله روزچهارشنبه گفت که تمام برنامه‌های امنیتی به نوبت تطبیق می ‌شود و روند انتقال مواد حساس و غیرحساس انتخاباتی نیز در هماهنگی با کمیسیون مستقل انتخابات صورت می ‌گیرد.

همچنان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به رسانه ها گفته که در روند انتقال مواد انتخاباتی از مرکز به ولایت ها، هیچگونه تاخیر و سکتگی به میان نخواهد آمد.

قرار است که انتخابات ریاست جمهوری در کمتر از یکماه دیگر برگزار شود. در این انتخابات بیش از چهار هزار و نه صد مرکز رای ‌دهی در نظر گرفته شده است.