همزمان با پایان مهلت بازگشت داوطلبانه دولت پاکستان، پولیس این کشور روند اخراج اجباری مهاجران افغانستان را آغاز کرده‌‌است. جیونیوز پاکستان گزارش داده که پولیس این کشور شماری از مهاجران و پناه‌جویان بدون مدرک را از شهرهای کراچی، راولپندی و شماری دیگر از شهرهای این کشور بازداشت و به مراکز نگهداری مخصوص، منتقل کرده‌است. همزمان […]

همزمان با پایان مهلت بازگشت داوطلبانه دولت پاکستان، پولیس این کشور روند اخراج اجباری مهاجران افغانستان را آغاز کرده‌‌است. جیونیوز پاکستان گزارش داده که پولیس این کشور شماری از مهاجران و پناه‌جویان بدون مدرک را از شهرهای کراچی، راولپندی و شماری دیگر از شهرهای این کشور بازداشت و به مراکز نگهداری مخصوص، منتقل کرده‌است.

همزمان با اول نوامبر یا پایان مهلت بازگشت داوطلبانه دولت پاکستان، پولیس این کشور روند اخراج اجباری مهاجران افغانستان را آغاز کرده‌است. پولیس این کشور شماری از مهاجران و پناه‌جویان بدون مدرک را از شهرهای کراچی، راولپندی و شماری دیگر از شهرهای این کشور بازداشت و به مراکز نگهداری مخصوص، منتقل کرده‌است. مقام‌های محلی پولیس پاکستان در منطقه چمن نیز اعلام کرده‌اند که ده‌ها مهاجر و پناه‌جوی بدون مدرک بازداشت و به مراکز نگهداری منتقل شده‌‌اند. دراین حال، وزارت خارجه امریکا از تمام کشورها به‌‌ویژه پاکستان خواست تا در برخورد با مهاجران و پناه‌جویان افغانستان مطابق قوانین حقوق بشری عمل کنند: ″قویاً تمامی همسایه‌های افغانستان، به‌شمول پاکستان، را ترغیب می‌کنیم تا به شهروندان افغانستان که در تلاش حفاظت بین‌المللی هستند، اجازه ورود داده و برای فراهم‌آوری معاونت‌های بشری با سازمان‌های بین‌المللی بشری مانند کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهند‌گان و اداره بین‌المللی مهاجرت هماهنگی کنند.″

درهمین حال، شماری از آگاهان سیاسی برخورد پاکستان با مهاجران افغانستان را خلاف اصول و قوانین بشری خوانده و می‌افزایند که اخراج اجباری و آزار و اذیت پناه‌جویان افغانستان بر روابط کابل و اسلام‌آباد تاثیر منفی می‌گذارد.

این در حالیست که سازمان ملل، مقام‌های حکومت سرپرست، دیپلومات‌های غربی و چندین سازمان حقوق بشری از حکومت پاکستان خواسته‌‌اند که در این تصمیم خود تجدیدنظر کند. اما،‌ مقام‌های این کشور گفته‌‌اند که اخراج مهاجر بدون اسناد مطابق با قوانین بین‌‌المللی و داخلی پاکستان است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv