معاون دوم ریاست جمهوری می ‌گوید که به هدف اعتماد سازی و آغاز گفتگوی مستقیم میان حکومت و گروه طالبان، حکومت آماده است شماری از زندانیان این گروه را آزاد کند. از دوازده همین سال یاد شهادت سید مصطفی کاظمی و شماری از اعضای پیشین مجلس نمایندگان در کابل گرامیداشت شد. سید مصطفی کاظمی رییس […]

معاون دوم ریاست جمهوری می ‌گوید که به هدف اعتماد سازی و آغاز گفتگوی مستقیم میان حکومت و گروه طالبان، حکومت آماده است شماری از زندانیان این گروه را آزاد کند.

از دوازده همین سال یاد شهادت سید مصطفی کاظمی و شماری از اعضای پیشین مجلس نمایندگان در کابل گرامیداشت شد. سید مصطفی کاظمی رییس کمیسیون اقتصاد ملی دور پانزدهم مجلس نمایندگان بود. وی با شمار دیگری از اعضای این مجلس به تاریخ پانزدهم عقرب سال یک هزار و سه صد و هشتاد و شش در ولایت بغلان به شهادت رسید.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در این مراسم تأکید می کند که حکومت آماده است به هدف اعتمادسازی شماری از زندانیان گروه طالبان را رها کند. آقای دانش همچنان بر حضور نمایندگان حکومت در گفتگوهای صلح با گروه طالبان تأکید می کند و می گوید که اگر باری دیگر حکومت از این گفتگوها به حاشیه رانده شود، گفتگوهای صلح نتجه ای نخواهد داشت.

بااین حال، سخنرانان این مراسم بر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و تأمین شفافیت در این روند تأکید می کنند. آنان از کمیسیون های انتخاباتی می خواهند که به گونه مستقلانه عمل و نتایج انتخابات را به زودی اعلام کند.