قرار است در حاشیه نشست بروکسل، نشست مشورتی اقتصادی به هدف گسترش همکاری های منطقه ای برگزار شود. به همین منظور (روز چهار شنبه ۳۰سرطان/تیر) نشستی با میزبانی وزارت امور خارجه در کابل برگزار شد. در این نشست سفیران و نمایندگان شماری از سازمان های بین المللی اشتراک داشتند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه […]

قرار است در حاشیه نشست بروکسل، نشست مشورتی اقتصادی به هدف گسترش همکاری های منطقه ای برگزار شود. به همین منظور (روز چهار شنبه ۳۰سرطان/تیر) نشستی با میزبانی وزارت امور خارجه در کابل برگزار شد. در این نشست سفیران و نمایندگان شماری از سازمان های بین المللی اشتراک داشتند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور با مهم خواندن گسترش همکاری های اقتصادی منطقه‎ای می گوید که افغانستان از موقعیت ویژه جغرافیایی به عنوان یک کشور محاط به خشکه و به حیث یک چهار راه متصل کننده آسیای میانه با جنوب آسیا و شرق میانه با شرق دور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نشست بروکسل در مورد افغانستان به روزهای سیزدهم و چهاردهم ماه میزان/مهر سال روان خورشیدی برگزار خواهد شد. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور این نشست را مهم می خواند و می گوید که در این نشست روی همکاری های پس از سال ۲۰۱۷ با متحدان بین المللی افغانستان بحث می شود.

قرار است در حاشیه نشست بروکسل، افغانستان و اتحادیه اروپا جلسه حاشیه‎ای را روی نقش همکاری ‏های اقتصادی منطقه ای به هدف رشد ثبات منطقه، اتصال و رفاه برای افغانستان و همسایگانش به صورت مشترک میزبانی کنند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور، نشست مشورتی اقتصادی به هدف گسترش همکاری های منطقه‎ای را در این بخش ها مهم می داند.

قرار است در نشست بروکسل متحدان جهانی افغانستان یک بار دیگر تعهدات مالی خود را با افغانستان تازه کنند. پیش از این در نشست وارسا سران کشورهای عضو ناتو تعهد کرده اند که پس از سال ۲۰۱۷ میلادی نیز سالانه پنج میلیارد دالر برای هزنیه نظامیان افغانستان خواهند پرداخت.