مسوولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می گویند که آنان برای دریافت شکایات و اعتراضات در باره نشر فهرست ابتدایی نامزدان مجلس نمایندگان آمادگی دارند. پس از نشر تدریجی فهرست ابتدایی نامزدان مجلس نمایندگان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون شکایات انتخاباتی از آغاز ثبت شکایات و اعتراضات در باره نشر فهرست ابتدایی نامزدان مجلس نمایندگان […]

مسوولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می گویند که آنان برای دریافت شکایات و اعتراضات در باره نشر فهرست ابتدایی نامزدان مجلس نمایندگان آمادگی دارند.

پس از نشر تدریجی فهرست ابتدایی نامزدان مجلس نمایندگان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون شکایات انتخاباتی از آغاز ثبت شکایات و اعتراضات در باره نشر فهرست ابتدایی نامزدان مجلس نمایندگان خبر می دهد. علی رضا روحانی، کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که مهلت برای ثبت شکایات در مورد افراد که نام شان در فهرست ابتدایی نشر شده دو روز و برای کسانی که از فهرست ابتدایی حذف شده اند دو هفته در نظر گرفته شده است.

در حالی کمیسیون شکایات انتخاباتی از پذیرفتن شکایت ها در دفترهای مرکزی و ولایتی خود خبر می دهد که هنوز اعضای ولایتی کمیسیون شکایات استخدام نشده اند. عبدالعزیز آریایی، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که مطابق قانون، چهل و پنج روز پیش فهرست ۱۰۲ نفر را به هدف گزینش اعضای ولایاتی کمیسیون شکایات انتخاباتی به ریاست جمهوری فرستاده است. رییس کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می افزاید افراد که عضو و یا فرماندهی گروپ های مسلح غیر قانونی را بردوش دارند، از فهرست نامزدان حذف خواهند شد.

با این همه، اعضای کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی از مداخله وزارت مالیه در امور مصرف بودجه این کمیسیون شکایت می کنند و می گویند که وزارت مالیه در راستای مصرف بودجه این کمیسیون مداخله می کند.