آمریکا از اشرف غنی خواسته است که مراسم تحلیف خود را به تأخیر بیندازد. خبرگزاری رویترز از قول دو مقام آگاه گزارش داده است که آمریکا نگران است که مبادا کشمکش انتخاباتی میان آقای غنی و عبدالله تلاش‌ های صلح با طالبان را به خطر بیندازد. خبرگزاری رویترز گزارش داده است که آمریکا از اشرف […]

آمریکا از اشرف غنی خواسته است که مراسم تحلیف خود را به تأخیر بیندازد. خبرگزاری رویترز از قول دو مقام آگاه گزارش داده است که آمریکا نگران است که مبادا کشمکش انتخاباتی میان آقای غنی و عبدالله تلاش‌ های صلح با طالبان را به خطر بیندازد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که آمریکا از اشرف غنی، رهبر دسته انتخاباتی دولت ساز خواسته است که مراسم تحلیف خود را که برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده است، به تاخیر بیاندازد. رویترز به نقل از دو مقام آگاه گفته است که آمریکا نگران است که مبادا کشمکش انتخاباتی میان آقای اشرف غنی و عبدالله عبدالله تلاش های صلح با طالبان را به کندی مواجه کند.

منابع به خبرگزاری رویترز گفته اند که به دلیل همین نگرانی، زلمی خلیلزاد، نماینده آمریکا برای صلح افغانستان که از هفته گذشته به این سو در کابل به سر می ‌برد، تلاش دارد تا اشرف غنی و عبدالله عبدالله را از انجام مراسم تحلیف شان منصرف کند. درهمین حال، شماری از آگاهان سیاسی می گویند که آمریکا آمریکا با این خواست نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته است. سید تقی موسوی آگاه سیاسی می گوید که این خواست آمریکا، می تواند به مفهوم تأیید موضع دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که قرار است آمریکا و طالبان به روز شنبه دهم ماه حوت توافقنامه صلح را امضا کنند. توافقی که راه را برای آغاز مذاکرات میان حکومت افغانستان و طالبان باز کرده و زمینه ساز خروج نیروهای بین المللی از افغانستان خواهد شد.