وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که یک هزار و چهارصد سرباز تازه نفس به افغانستان می ‎فرستد. این سربازان که در خزان امسال به افغانستان فرستاده خواهند شد، پیش از این در ترکیب یک فرقه هوایی نیروهای آمریکایی در جنگ علیه طالبان در کشور سهم گرفته بودند. این سربازان در چهار چوب مأموریت نظامی […]

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که یک هزار و چهارصد سرباز تازه نفس به افغانستان می فرستد. این سربازان که در خزان امسال به افغانستان فرستاده خواهند شد، پیش از این در ترکیب یک فرقه هوایی نیروهای آمریکایی در جنگ علیه طالبان در کشور سهم گرفته بودند. این سربازان در چهار چوب مأموریت نظامی آمریکا در افغانستان عملیات علیه گروه های تروریستی القاعده و داعش را به پیش خواهند برد و همزمان در راستای آموزش و حمایت نظامیان کشور و مشوره دهی به آنان ایفای وظیفه خواهند کرد.

جنرال سکات برویر سرپرست فرماندهی فرقه یک صد و یک هوایی در پایگاه فورت در ایالت کینتاکی آمریکا گفته است که نیروهایش آموزش های لازم دیده اند و آماده شده اند هر مأموریتی را که برای شان سپرده شود به درستی انجام بدهند. ارتش آمریکا نگفته ‎است که این سربازان تازه نفس چی مدت در افغانستان باقی خواهند ماند.

اجرای عملیاتِ یک جانبه در برابر گروه های تروریستی داعش و القاعده و سهم ‌گیری در مأموریت حمایت قاطع ناتو در راستای آموزش نظامیان افغانستان، حمایت ازین نیروها و مشوره دهی به آن‎ها از وظایف این سربازان آمریکایی خواهد بود.