شماری از آگاهان سیاسی می گویند که اراده حکومت وحدت ملی برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور ضعیف است. به اساس توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی باید نظام انتخاباتی کشور اصلاح می شد، اما هنوزهم از اصلاحات در این نظام خبری نیست. آهسته گام برداشتن حکومت در راستای اصلاح نظام انتخاباتی کشور خیلی […]

شماری از آگاهان سیاسی می گویند که اراده حکومت وحدت ملی برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور ضعیف است. به اساس توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی باید نظام انتخاباتی کشور اصلاح می شد، اما هنوزهم از اصلاحات در این نظام خبری نیست. آهسته گام برداشتن حکومت در راستای اصلاح نظام انتخاباتی کشور خیلی ها را نگران کرده است. اکرم عارفی آگاه سیاسی می گوید که تأخیر در زمینه اصلاح نظام انتخاباتی کشور سبب بی باوری مردم نسبت به انتخابات شده است.

نهادهای ناظر انتخاباتی می گویند که اراده حکومت برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور ضعیف است. شماری از کارشناسان سیاسی باوردارند که دلیل تاخیر اصلاحات در نظام انتخاباتی اختلاف رهبران حکومت وحدت ملی است.

در همین حال، شماری از نهادهای مدنی و احزاب سیاسی، تأخیر کار اصلاح نظام انتخاباتی را پذیرفتنی نمی دانند و تأکید دارند که اگر برای اصلاح نظام انتخاباتی برنامه های عملی روی دست گرفته نشود، حکومت وحدت ملی با چالش های تازه ای مواجه خواهد شد.

نگرانی از تأخیر اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور در حالی بالا گرفته است که ریاست اجرایی پیشرفت ها در این زمینه را قناعت بخش ندانسته است.