در ادامه نگرانی‌ها از بحران اقتصادی در کشور، سازمان جهانی غذا می‌‌گوید که بیش از ۱۵ میلیون تن در افغانستان هنوزهم ناامنی شدید غذایی را تجربه می‌ ‌نند. این سازمان با نشر اعلامیه در کنار نگرانی از وضعیت بد اقتصادی در کشور از کمک اخیر چین به‌افغانستان استقبال کرده و این کشور را از جمله […]

در ادامه نگرانی‌ها از بحران اقتصادی در کشور، سازمان جهانی غذا می‌‌گوید که بیش از ۱۵ میلیون تن در افغانستان هنوزهم ناامنی شدید غذایی را تجربه می‌ ‌نند.

این سازمان با نشر اعلامیه در کنار نگرانی از وضعیت بد اقتصادی در کشور از کمک اخیر چین به‌افغانستان استقبال کرده و این کشور را از جمله کشورها کمک‌رسان بشر دوستانه به‌افغانستان خوانده‌است. در همین‌حال، شمار از کار شناسان مسایل اقتصادی با انتقاد از کارکردهای نهادهای بین‌المللی در کشور می‌گویند که سازمان جهان غذا باید ارسال کمک‌های بشردوستانه را از سیاست جدا کند.

سازمان جهانی غذا با استقبال از کمک چین به افغانستان می‌‌گوید که بیش از ۱۵ میلیون تن در افغانستان هنوزهم ناامنی شدید غذایی را تجربه می‌‌کنند. این سازمان با نشر اعلامیه به‌نقل از وانگ یو، سفیر چین در افغانستان گفته که چین به‌رساندن کمک‌‌های مواد غذایی به مردم افغانستان ادامه می‌دهد.

اعلامیه سازمان جهانی غذا: ″چین و افغانستان همسایه‌ گان و دوستان خوبی هستند از سال ۲۰۲۲، دولت و مردم چین کمک‌ های بشردوستانه را در سطح بالایی به افغانستان ارایه کرده‌اند تا به مردم کمک کنند که از شرایط سخت خارج شوند.″

سازمان جهانی غذا افزوده که به‌دلیل کمبود بودجه مجبور به کاهش بسته‌‌های کمک غذایی به‌افراد نیازمند در افغانستان شده‌است.

در همین‌حال، شمار از کار شناسان مسایل اقتصادی با انتقاد از کارکرد نهادهای سازمان ملل متحد در کشور می‌گویند که سازمان جهان غذا باید ارسال کمک‌های بشردوستانه را جدا از سیاست کند تا این کمک‌ها تا حدی فقر در کشور را کاهش بدهد.

در اعلامیه سازمان جهانی غذا، شاووی لی، رییس و نماینده برنامه جهانی غذایی در افغانستان نیز گفته که این سازما برای کمک به‌افراد نیازمند درافغانستان با کم‌بود بودجه مواجه است: ″تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۵ میلیون تن در سراسر کشور با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو برای جلوگیری از افزایش روزافزون گرسنه‌گی و سوءتغذیه به کمک‌های بشردوستانه پایدار نیاز است.″

گفتنی‌است که پس از سقوط حکومت پیشین و روی کار آمدن حکومت سرپرست، سطح بیکاری افزایش یافت و این عامل سبب گسترش دامنه فقر و گرسنگی در کشور شده‎است. از جانب دیگر حوادث طبیعی سال‌ها اخیر دامنه فقر در کشور را وسیع‌تر ساخته است.