دوازدهم ربیع‌الاول جهان شاهد بزرگ‌ترین اتفاق خود بود، شب چراغانی شد، ملایک‌ها در گوش هم به نجوا پرداختند و پیامبر نور و رحمت و اسوه اخلاق به دنیا آمد. از دوازدهم ربیع‌الاول که مصادف با میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است، در سرزمین‌های اسلامی بزرگداشت می‌شود. بیشتر مسلمانان و کشورهای اسلامی روز تولد پیامبر […]

دوازدهم ربیع‌الاول جهان شاهد بزرگ‌ترین اتفاق خود بود، شب چراغانی شد، ملایک‌ها در گوش هم به نجوا پرداختند و پیامبر نور و رحمت و اسوه اخلاق به دنیا آمد.

از دوازدهم ربیع‌الاول که مصادف با میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است، در سرزمین‌های اسلامی بزرگداشت می‌شود. بیشتر مسلمانان و کشورهای اسلامی روز تولد پیامبر نور و رحمت را جشن می‌گیرند و برای تولد او به‌شادمانی پرداخته، از این روز با ختم‌هاى قرآن مجید، خیرات و صدقات بزرگ داشت مى‌کنند. حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در دوازدهم ماه ربیع‌الاول سال ۵۷۱ میلادی، در مکه، قدم به‌جهان گشود. حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم از کودکی به‌داشتن اوصاف نیک مشهور بود و تا پایان عمر گران بهایش مردم را به‌انسان شناسی، خداشناسی و خدا‌پرستی، اخلاق نیکو و کارهای پسندیده دعوت کرد. عالمان دین می‌گویند که اخلاق پیامبر مشعل راه و هدایت تمام مسلمانان جهان است و در تمام ابعاد زندگی، مسلمانان باید از پیامبر الگو برداری کنند. عالمان دین با تاکید بر این که داشتن اخلاق نیک مهم‌ترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است می‌گویند که پیامبر اکرم با این ویژگی‌های اخلاقی، مسلمانان را به راه راست دعوت می‌کرد. این در حالی‌است که حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ، پس از سال‌ها دعوت به‌سوی یکتا‌پرسی و برخورد نیک و پسندیده با مردم، به عمر ۶۳ سالگی چشم از جهان فروبست و به لقاالله پیوست.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv