پس از تسلط دوباره حکومت سرپرست بر افغانستان، وضعیت اقتصادی شهروندان کشور روبه وخامت گراییده است که کشورهای جهان و نهادهای مددرسان همواره از این وضعیت ابراز نگرانی کرده‌اند. درتازه‌ترین مورد هم نصیر احمد اندیشه، نماینده دایمی افغانستان در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با رسانه‌ها، با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان […]

پس از تسلط دوباره حکومت سرپرست بر افغانستان، وضعیت اقتصادی شهروندان کشور روبه وخامت گراییده است که کشورهای جهان و نهادهای مددرسان همواره از این وضعیت ابراز نگرانی کرده‌اند.

درتازه‌ترین مورد هم نصیر احمد اندیشه، نماینده دایمی افغانستان در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با رسانه‌ها، با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان می‌‌گوید که اگر جهان افغانستان را فراموش کند، بهایی سگینی را پرداخت خواهد کرد. آقای اندیشه همچنان گفت، عملکرد‌ مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان را به‌شدت آسیب‌پذیر کرده‌است.

شمار دیگری از اگاهان سیاسی بحرانی کنونی کشور را نگران کننده می‌خوانند و می‌افزایند تا زمانی که مقام‌های حکومت سرپرست به‌خواست‌های جهان پاسخ مثبت ندهند، از سوی هیچ کشوری به‌رسمیت شناخته نخواهند شد.

این در حالی‌است که مقام‌های حکومت سرپرست همواره خواستار تعامل با جهان شده و تنها راه حل مشکلات کنونی را به‌رسمیت شناختن حکومت ‌شان عنوان کرده‌اند. رعایت حقوق‌بشر به‌ویژه حقوق زنان، ایجاد حکومت فراگیر و مبارزه با تروریزم از شرط‌های اصلی جهان برای تعامل با حکومت سرپرست افغانستان دانسته می‌شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv