پس از مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین گروه طالبان خلای بزرگی میان این گروه بوجود آمده است. شماری از آگاهان سیاسی انتقاد می کنند که چرا حکومت از چند دستگی طالبان استفاده درست نمی کند. سید عبدالمقدم امین آگاه سیاسی می گوید که هم اکنون شرایط به نفع حکومت است و باید حکومت از […]

پس از مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین گروه طالبان خلای بزرگی میان این گروه بوجود آمده است. شماری از آگاهان سیاسی انتقاد می کنند که چرا حکومت از چند دستگی طالبان استفاده درست نمی کند. سید عبدالمقدم امین آگاه سیاسی می گوید که هم اکنون شرایط به نفع حکومت است و باید حکومت از اختلاف گروه طالبان بهترین استفاده را کند. آقای امین تاکید می کند که اگر گروه طالبان دوباره منسجم شود کارت بازی از دست حکومت افغانستان خطا خواهد خورد و در آنصورت مشکل خواهد بود که در جنگ علیه طالبان پیروز شود.

درهمین حال محمد ایوب سالنگی معین ارشد امنیتی وزارت داخله می گوید که مسوولیت همه ی مردم بویژه حکومت است که از اختلاف بوجود آمده میان گروه طالبان استفاده درست کند.

معین ارشد امنیتی وزارت داخله از گروه های مخالف مسلح دولت می خواهد که زیر نظر استخبارات کشورهای بیگانه دیگر فعالیت نکنند. آقای سالنگی تاکید می کند که گروه طالبان باید از مرگ رهبرشان در کشور پاکستان پند بگیرند و بدانند که آن کشور هیچ وقت به نفع افغانستان و مردم این کشور کار نخواهد کرد.

این در حالیست که آگاهان امور سیاسی می گویند که هنوز وقت است که رهبران حکومت اختلافات شان کنار بگذارند و از شکاف بوجود آمده میان رهبری گروه طالبان استفاده کنند.