شماری از آگاهان سیاسی نقش رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور را در پیشبرد گفتگوهای صلح موثر می دانند. آنان می گویند تا زمان حیات استاد، امیدواری هایی وجود داشت که صلح در کشور تأمین می شود، اما پس از شهادت استاد با وجود تلاش هایی که صورت گرفت، صلح در کشور تأمین […]

شماری از آگاهان سیاسی نقش رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور را در پیشبرد گفتگوهای صلح موثر می دانند. آنان می گویند تا زمان حیات استاد، امیدواری هایی وجود داشت که صلح در کشور تأمین می شود، اما پس از شهادت استاد با وجود تلاش هایی که صورت گرفت، صلح در کشور تأمین نشد.

چهارسال پیش رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان که مسوولیت پیش برد گفتگوهای صلح را به عهده داشت از سوی پیام آور صلح شهید شد. از سفرهای متعدد رهبر جهاد و مقاومت در همان روز ها به داخل و خارج کشور معلوم می شد که استاد شهید به شدت تلاش می کرد که دیگر خون شهروندان کشور نریزد.

تلاش های استاد شهید در راستای تأمین صلح در کشور یکی از دستاورد های بوده است که آگاهان از آن با نیکویی یاد می کنند.

سید عبدالهادی هادی آگاه سیاسی می گوید که رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح کشور تلاش های خستگی ناپذیری را در راستای تامین صلح در کشور انجام داد. به گفته وی، تا زمانی که استاد شهید حیات بود امید واری های وجود داشت که صلح سراسری در کشور تأمین شود.

هرچند پس از شهادت استاد شهید شورای عالی صلح، تلاش های زیادی کرد تا صلح در کشور تأمین شود، اما این تلاش ها نتیجه ای درپی نداشت. قاضی عبدالرحیم رهین عضو مجلس نمایندگان می گوید که پس از شهادت استاد شهید باوجود تلاش های فراوان صلح در کشور تأمین نشد.

این در حالیست که روز گذشته حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور هنگام سخنرانی در چهارمین سالگرد شهادت استاد شهید گفت که گفتگوهای صلح در زمان حیات استاد شهید نزدیک بود که به نتیجه برسد، اما رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان شهید شد و این روند بی نتیجه ماند.