شماری از استادان دانشگاه می گویند که قومگرایی در نظام کنونی مانع پیشرفت روندهای مردم سالاری در کشور شده است. گردهمایی علمی تحلیلی تحت نام “گفتمان فرایند مردم سالاری در افغانستان” را کانون اندیشکده در کابل راه اندازی کرده است. در این گردهمایی شماری از آگاهان پیرامون چگونگی پیشرفت مردم سالاری در کشور بحث کردند. […]

شماری از استادان دانشگاه می گویند که قومگرایی در نظام کنونی مانع پیشرفت روندهای مردم سالاری در کشور شده است.

گردهمایی علمی تحلیلی تحت نام “گفتمان فرایند مردم سالاری در افغانستان” را کانون اندیشکده در کابل راه اندازی کرده است. در این گردهمایی شماری از آگاهان پیرامون چگونگی پیشرفت مردم سالاری در کشور بحث کردند. مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی در این نشست علمی نه به عنوان سخنگوی ریاست اجرایی بلکه به عنوان نظریه پرداز عرصه سیاست گفت که نظام کنونی در کشور اجاره ای است و این گونه نظام ها در فکر ارایه خدمات به شهروندان نیست.

شمار دیگری از سخنرانان این مراسم می گویند که قومگرایی در نظام کنونی مانع پیشرفت روند های مردم سالاری شده است.

درهمین حال، محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا می گوید که قوانین موجود در کشور حضور اقوام را در قدرت به گونه عادلانه تامین نکرده است.

در حالی در این نشست بحث از حضور مساویانه اقوام در قدرت مطرح می شود که، ظاهرا با آمدن حکومت وحدت ملی بحث های قومگرایی نسبت به هر زمان دیگر میان اقوام در درون نظام سیاسی کشور بالا گرفته است.