به‌دنبال نگرانی‌ها از وضعیت افغانستان باری دیگر سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نسبت به اوضاع این کشورنگرانی کره و در نشست خبری در مورد، نشست فرمت مسکو گفته که این کشور به دنبال بحث درباره چگونگی کمک کشورهای همسایه برای غلبه بر مشکلات فعلی افغانستان است. وزیر خارجه روسیه گفته که سفارت روسیه در کابل […]

به‌دنبال نگرانی‌ها از وضعیت افغانستان باری دیگر سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نسبت به اوضاع این کشورنگرانی کره و در نشست خبری در مورد، نشست فرمت مسکو گفته که این کشور به دنبال بحث درباره چگونگی کمک کشورهای همسایه برای غلبه بر مشکلات فعلی افغانستان است.

وزیر خارجه روسیه گفته که سفارت روسیه در کابل فعال است و سفیر این کشور در کابل حضور دارد و به کارش ادامه می‌دهد. ماریا زاخارووا، سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه اخیرا گفت که در نشست فرمت مسکو درباره وضعیت کنونی افغانستان، آشتی بین شهروندان افغانستان‌، امنیت منطقه‌ و بازسازی افغانستان پس از جنگ گفت‌وگو می‌شود: ″روسیه به دنبال این است که به راه اندازی فارمت مسکو، بحث های را برای چگونه غلبه بر مشکلات کنونی افغانستان راه بیندازند. وضعیت کنونی افغانستان نگران کننده است و در حال حاضر سفارت روسیه در کابل فعال است و سفیر این کشور در کابل حضور دارد و به کارش ادامه می‌ دهد″.

این در حالی‌است که نشست فرمت مسکو روز جمعه هفت میزان برگزار می‌‌شود و نمایندگان روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرغیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبیکستان در آن شرکت می‌‌کنند. از حکومت افغانستان نیز در این نشست دعوت شده‌است. این در حالی‌است که ضمیر کابلوف، نماینده ویژه‌ی رییس‌‌جمهور روسیه در امور افغانستان هم اخیرا گفت که موضوع تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان در دستور کار  نشست فارمت مسکو است.

 

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv