شماری از آگاهان نظامی می گویند که حکومت برای پاک سازی برخی مناطق کشور از حضور مخالفان مسلح دولت، اراده ضعیف دارد. با آغاز فصل بهار نگرانی ها از گسترش دامنه فعالیت مخالفان مسلح دولت در بخش هایی از کشور بالا گرفته است. در حال حاضر گروه های مخالف حکومت تلاش دارند تا مناطق بیشتری […]

شماری از آگاهان نظامی می گویند که حکومت برای پاک سازی برخی مناطق کشور از حضور مخالفان مسلح دولت، اراده ضعیف دارد. با آغاز فصل بهار نگرانی ها از گسترش دامنه فعالیت مخالفان مسلح دولت در بخش هایی از کشور بالا گرفته است. در حال حاضر گروه های مخالف حکومت تلاش دارند تا مناطق بیشتری را تصرف کنند. این نگرانی ها در حال مطرح می شود که روز سه شنبه، مقام های نظامی در نشست مجلس سنا، از تدابیری لازم برای مهار حملات بهاری طالبان خبر دادند.

آگاهان نظامی گویند که اگر حکومت در بهار امسال برنامه ای برای مهار حملات طالبان نداشته باشد، ممکن مناطق بیشتری به تصرف طالبان درآید.

عتیق الله امرخیل آگاه نظامی می گوید که ضعف مدیریتی، نبود اراده قوی برای مهار طالبان و ادامه سرپرستی در نهادهای امنیتی دلیل برای گسترش دامنه ناامنی ها در کشور است.

این نگرانی ها در حالی است که ارگان های امنیتی با سرپرست ها اداره می شوند و راهبرد جنگی حکومت هنوزهم روشن نیست.