شماری از اعضای مجلس نمایندگان خروج نیروهای آمریکایی را از افغانستان نگران کننده می خوانند و خواستار بازنگری پیمان امنیتی میان افغانستان و آمریکا شدند. چندی پیش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، دستور خروج بخشی از نیروهای آمریکایی را از افغانستان صادر کرد. ریاست جمهوری در واکنش به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفته است […]

شماری از اعضای مجلس نمایندگان خروج نیروهای آمریکایی را از افغانستان نگران کننده می خوانند و خواستار بازنگری پیمان امنیتی میان افغانستان و آمریکا شدند.

چندی پیش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، دستور خروج بخشی از نیروهای آمریکایی را از افغانستان صادر کرد. ریاست جمهوری در واکنش به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی کشور توان تامین امنیت کشور را دارند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان اما خروج نیروهای آمریکای از افغانستان را خطرناک توصیف می کنند. عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان می گوید که این تصمیم رییس جمهور آمریکا نگران کننده است و باید روی پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن بازنگری شود.

درهمین حال، لطیف پدرام عضو دیگر مجلس نمایندگان، هم صنفانش را در کار تصویب پیمان امنیتی با آمریکا متهم به معامله با جانب حکومت می کند و می گوید که این پیمان با شتابزدگی تصویب گردیده بود. آقای پدرام از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان استقبال می کند و می گوید که آمریکا در راستای پیکار با هراس افگنی در افغانستان شکست خورده است.

در حالی نیروهای آمریکایی از افغانستان بیرون می شوند که ناامنی ها در بخش هایی از کشور شدت یافته و یازده ولسوالی در کنترل افراد وابسته به گروه طالبان قرار دارد.