مسولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان می گویند که تا به حال سه ملیون دالر آمریکایی برای کمک به نیازمندان ولایت کندز جمع آوری شده است. با سقوط شهر کندز به دست طالبان مردم این شهر متحمیل خسارات زیادی شدند. بسیاری از مغازه ها مسدود است و مردم در بد ترین شرایط زندگی قرار دارند. […]

مسولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان می گویند که تا به حال سه ملیون دالر آمریکایی برای کمک به نیازمندان ولایت کندز جمع آوری شده است. با سقوط شهر کندز به دست طالبان مردم این شهر متحمیل خسارات زیادی شدند. بسیاری از مغازه ها مسدود است و مردم در بد ترین شرایط زندگی قرار دارند.

مسوولان اتاق تجارت و صنایع کشور از تلاش ها برای کمک به نیازمندان ولایت کندز خبر می دهند. خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع کشور می گوید که کمک های اولیه مانند آرد، برنج، روغن و سایر موارد مورد نیاز جمع آوری شده است و به زودی به کندز انتقال خواهد شد. به گفته الکوزی، ارزش این کمک ها بالغ به سه ملیون دالر آمریکایی می شود.

اتاق تجارت و صنایع کشور در پیوند به تشدید جنگ ها در ولایت کندز از سازمان ملل متحد می خواهد که در این امر مداخله کند و از طرف ها درگیر بخواهد تا رسیدن کمک ها به آسیب دیده گان آتش بس موقت اختیار کنند.

درهمین حال شماری از تاجران و بازرگانان کشور درد مردم کندز را درد همه ی افغانستان عنوان می کنند و می گویند که آماده هر نوع همکاری به مردم این ولایت اند.

این درحالیست که مسولان اتاق تجارت و صنایع کشور از شفافت در توزیع این کمک ها نیز اطمینان می دهند و می گویند که به کسی اجازه نخواهند داد تا کمک ها را حیف و میل کند.