کمیسیون مستقل انتخابات از احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری تا دو ـ سه ماه دیگر خبر داده است. قرار بود انتخابات ریاست جمهوری در سی و یکم ماه حمل سال آینده خورشیدی برگزار شود. ذبیح الله سادات، یکی از سخنگویان کمیسیون مستقل می گوید که رهبری این کمیسیون، مشوره‌ ها را برای به […]

کمیسیون مستقل انتخابات از احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری تا دو ـ سه ماه دیگر خبر داده است.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری در سی و یکم ماه حمل سال آینده خورشیدی برگزار شود. ذبیح الله سادات، یکی از سخنگویان کمیسیون مستقل می گوید که رهبری این کمیسیون، مشوره‌ ها را برای به تعویق انداختن انتخابات پیش روز آغاز کرده و هم اکنون سرگرم رایزنی با چهرهای سیاسی و نمایندگان احزاب اند.

آقای سادات، آمادگی‌های بهتر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نیز کندی در روند ثبت نام برای نامزد شدن در این انتخابات را از دلیل‌های تأخیر در این روند است.

پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات تقویمی را اعلام کرد که بر بنیاد آن، از تاریخ اول جدی روند ثبت نام نامزان انتخابات ریاست جمهوری آغاز می ‌شد، اما تاکنون هیچ نامزدی به شکل رسمی در این کمیسیون ثبت نام نکرده است.

در پنچ روز گذشته، بیش از چهل نامزد احتمالی ریاست جمهوری،‌ تنها بسته‌های معلوماتی را از کمیسیون مستقل انتخابات دریافت کرده‌اند.

به تعویق افتادن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در حالی از سوی کمیسیون مستقل افغانستان مطرح می‌شود که پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت که به دلیل مذاکرات صلح با طالبان و احتمال ایجاد حکومت موقت، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاخیر خواهد افتاد.

مسوولان در کمیسیون انتخابات دلیل تعویق انتخابات ریاست جمهوری کشور را آوردن اصلاحات و بهترسازی روند انتخاباتی می‌خوانند.