نماینده ویژه رییس جمهور درامور اصلاحات و حکومتداری خوب نسبت به عملکرد حکومت در راستای گفتگوهای صلح سخت انتقاد می کند. احمدضیا مسعود می گوید تا زمانی که نظامیان کشور و احزاب سیاسی تقویت نشوند، تامین صلح در کشور دور از انتظار خواهد بود. همزمان آقای مسعود می گوید که در کارهای کلان حکومتی از […]

نماینده ویژه رییس جمهور درامور اصلاحات و حکومتداری خوب نسبت به عملکرد حکومت در راستای گفتگوهای صلح سخت انتقاد می کند. احمدضیا مسعود می گوید تا زمانی که نظامیان کشور و احزاب سیاسی تقویت نشوند، تامین صلح در کشور دور از انتظار خواهد بود. همزمان آقای مسعود می گوید که در کارهای کلان حکومتی از وی مشوره گرفته نمی شود.

شبکه جوانان افغانستان در کابل نشست رونمایی از یافته های سلسله نشست های گفتمان صلح را برگزار کرده است. دراین نشست احمد ضیا مسعود نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، نسبت به عملکرد حکومت در راستای گفتگوهای صلح سخت انتقاد می کند. آقای مسعود می گوید تازمانی که نظامیان کشور و احزاب سیاسی تقویت نشوند، تامین صلح در کشور به دور از امکان خواهد بود. نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب همچنان می گوید که در کارهای کلان حکومتی رییس جمهور از او مشوره نمی گیرد.

درهمین حال مولوی عبدالخبیر اوچ قون معاون شورای عالی صلح نبود هماهنگی را در میان مقام های دولتی، چالش بزرگ می داند و می گوید که حمایت نشدن قوی نظامیان کشور از سوی حکومت سبب شده است که آنان درمیدان های نبرد کم روحیه شوند.

دراین نشست همچنان جوانان خواستار سهیم شدن در روند تأمین صلح در کشور شدند. آنان نقش جوانان را در برخی از عرصه های اجتماعی در کشور نمادین می دانند و می گویند که حکومت باید به جوانان اجازه دهد تا در روند صلح نقش اثرگزار داشته باشند.