تمام ادارات دولتی در کابل سر از فردا برای سه هفته تعطیل شده است. وزارت صحت عامه و ارگان های امنیتی از این امر مستثنا اند. والی کابل می گوید که طرح قرنطین کابل تصویب شده و سر از فردا اجرایی خواهد شد. درهمین حال، وزیر صحت عامه از پایتخت نشینان خواست که در خانه […]

تمام ادارات دولتی در کابل سر از فردا برای سه هفته تعطیل شده است. وزارت صحت عامه و ارگان های امنیتی از این امر مستثنا اند. والی کابل می گوید که طرح قرنطین کابل تصویب شده و سر از فردا اجرایی خواهد شد. درهمین حال، وزیر صحت عامه از پایتخت نشینان خواست که در خانه بمانند و در شهرها گشت و گذار نکنند.

والی کابل اعلام کرده است که پیش‌نویس طرح قرنطین پایتخت، برای پیش‌گیری از گسترش ویروس کرونا تصویب شده است. طبق این طرح، برای پیش‌گیری از افزایش شیوع و شمار مبتلایان به بیماری کرونا، برخی محدودیت‌ها در سطح شهر، نواحی و ولسوالی‌های پایتخت وضع خواهد شد. بر اساس این طرح تمام ادارات دولتی به استثنای وزارت صحت عامه و ارگان های امنتی در کابل، تا سه هفته تعطیل شده است.

بر اساس این طرح، به بس های شهری که شمار سرنشینان آن ها بیش از پنج نفر باشد، اجازه تردد داده نخواهد شد.

بر بنیاد طرح قرنطین کابل به استثنای مراکز عرضه مواد غذایی و صحی دیگر مراکز موقتا بسته می باشند. صرافی ها، فروشگاه های مواد ارتزاقی، شرکت ‌های تولیدی داخل شهر، مغازه‌ ها، هتل ‌ها، قیلون خانه ‌ها، حمام‌های عمومی، پارک‌های تفریحی، ورزشگاه ‌ها، زیارتگاه‌ها و سایر مکان‌های شلوغ و پر رفت ‌و‌آمد به گونه موقت بسته خواهد شد.

براساس معلومات وزارت صحت عامه تاکنون چهار نفر که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، درمان شده و از شفاخانه مرخص شده‌ اند. دو نفر در ولایت هرات، یک نفر در دایکندی و یک نفر دیگر در کاپیسا پس از ابتلا به ویروس کرونا، درمان شده ‌اند. همچنان تاکنون سه نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. در حال حاضر شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به نود و یک نفر رسیده است.