اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، سال ۲۰۱۶ میلادی را خطرناک ترین سال برای خبرنگاران می داند. مسوولان این نهاد می گویند که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون نزدیک به پانزده خبرنگار شهید شده اند. خشونت ها علیه خبرنگاران در کشور سیر صعودی دارد. اداره نی از افزایش این خشونت ها نگرانی […]

اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان، سال ۲۰۱۶ میلادی را خطرناک ترین سال برای خبرنگاران می داند. مسوولان این نهاد می گویند که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون نزدیک به پانزده خبرنگار شهید شده اند.

خشونت ها علیه خبرنگاران در کشور سیر صعودی دارد. اداره نی از افزایش این خشونت ها نگرانی می کند. صدیق الله توحیدی رییس نهاد نی می گوید که سال ۲۰۱۶ میلادی خطرناک ترین سال برای خبرنگاران است. آقای توحیدی می افزاید که از آغاز سال روان میلادی تاکنون نزدیک به ۱۵ خبرنگار کشته شده اند.

محمد یعقوب شرافت خبرنگار تلویزیون ملی در ولایت زابل شام دیروز از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسید. مقام های محلی ولایت زابل می گویند که تفنگداران پس از وقوع این رویداد از ساحه فرار کرده اند و تحقیقات در زمینه آغاز شده است. اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان یا نی، قتل محمد یعقوب شرافت را تقبیح می کند. صدیق الله توحیدی رییس این نهاد از حکومت می خواهد که عاملان قتل آقای شرافت را شناسای و به کیفر برساند.

در حالی نهادهای مدافع خبرنگاران از فزایش خشونت ها علیه خبرنگاران در کشور نگرانی می کنند که روز گذشته ریاست جمهوری حکمی را برای تسریع روند اطلاع دهی مسوولان حکومتی به رسانه ها صادر کرد.