در ادامه‌ی انتقادها از تصمیم دولت جوبایدن رییس‎جمهوری امریکا مبنی بر خروج امریکا از افغانستان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین امریکا خروج نظامیان کشورش از پایگاه بگرام را فاجعه‌بار خوانده‌است. این در حالی‌است پیش از این نیز مقام‌های ارشد دولت پیشین امریکا از سپردن این پایگاه نظامی به حکومت سرپرست انتقاد کرده‌اند. به ادامه […]

در ادامه‌ی انتقادها از تصمیم دولت جوبایدن رییس‎جمهوری امریکا مبنی بر خروج امریکا از افغانستان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین امریکا خروج نظامیان کشورش از پایگاه بگرام را فاجعه‌بار خوانده‌است. این در حالی‌است پیش از این نیز مقام‌های ارشد دولت پیشین امریکا از سپردن این پایگاه نظامی به حکومت سرپرست انتقاد کرده‌اند.

به ادامه انتقادها از تصمیم دولت بایدن مبنی بر خروج امریکا از افغانستان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین امریکا خروج نظامیان کشورش از پایگاه بگرام را فاجعه‌بار خوانده است. پمپئو این موضوع را روز (شنبه، ۳۰ جدی) در گفت‌وگو با دیلی‌میل بیان کرده‌است. وزیر امور خارجه پیشین امریکا از سیاست دولت بایدن در قبال افغانستان و شرق‌میانه به‌شدت انتقاد کرده‌است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین امریکا گفت: «تصمیم دولت بایدن در زمینه بیرون کردن نیروهای این کشور از پایگاه نظامی بگرام اشتباه و فاجعه‌بار بود. بایدن با این کار اتوریته امریکا در جهان را خدشه دار کرد».

درهمین حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که خروج امریکا از افغانستان برای این کشور پیامدهای منفی در قبال داشته است.

گفتنی‌است که امریکا پس از حدود دو دهه حضور نظامی در افغانستان، نیروهای‌اش را از افغانستان در آگست ۲۰۲۱ بیرون کرد. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا سال گذشته خورشیدی با محکوم کردن این تصمیم بایدن گفته بود که اگر او رییس‌جمهور امریکا می‌بود، پایگاه هوایی بگرام را برای نظارت از آزمایش‌های اتمی چین حفظ می‌کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv