کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر از روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد کرده‌است. مایکل مک‌کال گفته خروج فاجعه‌بار از افغانستان را با حضور دو تن از مقام‌های ارشد دولت بایدن بررسی می‌کند. ایالات متحده امریکا در هماهنگی با قوت‌های ناتو در اواخر سال ۲۰۲۱میلادی افغانستان را ترک کرد، نظام پیشین سرنگون […]

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر از روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد کرده‌است. مایکل مک‌کال گفته خروج فاجعه‌بار از افغانستان را با حضور دو تن از مقام‌های ارشد دولت بایدن بررسی می‌کند.

ایالات متحده امریکا در هماهنگی با قوت‌های ناتو در اواخر سال ۲۰۲۱میلادی افغانستان را ترک کرد، نظام پیشین سرنگون شد و حکومت سرپرست اریکه قدرت را به دست گرفت. از بدو خروج نیروهایی خارجی به رهبری امریکا از افغانستان، ایالات متحده همواره مورد انتقادهای شدید قرار گرفته و بیشتر از هر کشور و نهادی، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور از روند خروج امریکا از افغانستان انتقاد کرده‌است. در تازه ترین مورد، این کمیته بار دیگر موضوع افغانستان را در دستورکار خود قرار داده و خواستار بررسی خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان شده‌است. مایکل مک‌کال در بیانیه‌ای گفته که دو مقام ارشد نظامی این کشور نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

قرار است این نشست استماعیه زیر نام «شکست استراتژیک؛ عقب‌نشینی بایدن، جنرال‌های امریکا و تسلط طالبان» به‌تاریخ ۱۹ ماه جاری میلادی برگزار شود. در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه سیاست می‌گویند که سیاست بایدن در قبال نظام پیشین و کنونی افغانستان، فریب‌کارانه بوده و حرف‌هایی را ‌که در کانگرس امریکا در باره افغانستان گفته می‌شود، سفیدنمایی شکست و سازش‌های این کشور می‌دانند.

گفتنی‌است که چندی پیش نیز مجلس نمایندگان امریکا نشست استماعیه‌ را به‌منظور بررسی سیاست‌های بایدن در قبال افغانستان پس از خروج نظامیان این کشور برگزار کرده بود. این در حالی‌است که ایالات متحده حکومت کنونی را به رسمیت نشناخته؛ اما از آغاز روی‌کار آمدن این حکومت، این کشور بزرگ‌ترین کمک‌کننده افغانستان است که این امر، شکایت شماری از مقام‌های پیشین و کنونی امریکا را برانگیخته‌است و آنان در صدد متوقف‌ کردن کمک‌های مالی ایالات متحده به افغانستان هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv